7 декември 2009 г.

Ръкопис на Петте Пръстена

Наскоро си свалих от "Спиралата"-виртуална библиотека, "Ръкопис на Петте Пръстена"от Миамото Мусаши- един от героите на Япония,  Самурай,  няма нито една изгубена битка до колкото ми е известно, а и как да има-ако имаше щеше бъде убит-все пак говорим за Самурай...
Книгата е страхотна за тези които се интересуват, но най -вече за тези които могат да четат "между редовете"  и да  виждат  "невидимото",  или казано с други думи- хора с силно развита интуиция.  'Казвам ти едно нещо, разбирай хиляда'-цитат от книгата не съм сигурна, че е дословен, но идеята е такава. Това което ми направи най-силно впечатление на пръв прочит, бе за 5 -те Пътя според Миамото - Пътя на Селянина, Пътя на Търговеца, Пътя на Самурая, Пътя на Артиста и Пътя на Занаятчията. Това са типовете хора, групирани според Миамото. Всеки един човек,  трябва да избере своят Път и да го следва - само така той ще има достоен и успешен живот, само така ще живее в хармония със себе си и заобикалящият свят. Независимо кой път ще избере,  трябва добре да обмисли своят избор, и веднъж направил го, да не позволява на никой и нищо да го отклони от него. Човек трябва да се съобрази с няколко неща. Първото е основата-света, външните условия, установените правила, които са извън влиянието му и не могат да бъдат променени. Ето тук ми стана интересно и някак си застанах в отбранителна позиция.Аз, която винаги се бунтувам срещу правилата, срещу това някой да ми казва какво да правя, Аз- да се съобразя точно с това??? Но продължавайки да чета започна все повече да ми харесва този Мусаши, който съм гледала милиони пъти как пада и побеждава в редици електронни игри, като започнем от първият Плейстейшън до сега, чела съм за него не си спомням кой знае колко, но Япония ми е страст , която още не ме е разочаровала...За да победиш-трябва да знаеш основата, да изучиш основата, да разбереш как мисли, как функционира, как диша, как живее. Кои са слабите и силните и места, да се слееш с нея, да те приеме, да те допусне, да станеш част от нея. Тогава ще можеш да я победиш, дори и като избегнеш битката с нея,да направиш така че тя да не пожелае да влиза в двубой с теб и именно така да спечелиш. Това е Стратегия. Всеки войн трябва да владее стратегията. Владееш ли я си непобедим. Това аз разбрах от бързия ми пръв прочит на Го Рин Но Шо, и разбрах къде греша. Разбрах, че не е нужно да се съгласявам с това което не харесвам, разбрах как да победя това което не харесвам. Как? Като направя така, че То да хареса това което Аз харесвам, мислейки си, че Аз харесвам това, което То ми е казало, наложило, изискало, показало и тн. и че всъщност идеята за това е била негова...Разбрах че трябва да изуча Стратегията, да я направя част от себе си, аз да бъда част от нея и че трябва най - напред да направя своя Избор. Без Избор-няма Път. Има хаос и лутане, пропилян живот, безсмислен живот и никакъв успех. Без избор, не ти си господар на живота си, а случайноста.Кой иска тя да определя живота му?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ако ви се говори, тук е мястото! Можете да си останете Анонимни, няма проблем!