24 декември 2009 г.

Коледа

Когато бях малка  Дядо Мраз дойде у нас. Преди това,  аз и моят дядо,  му написахме писмо какви подаръци искам, че съм била послушно дете цяла година и го моля да дойде.Спомням си , че той дойде и ми донесе всички  "поръчки"  от писмото и едно детско  панталонче, което не си бях поръчала.
Изпях му песничка, казах няколко стихотворения....поне така мисля. Истината е, че бях толкова слисана, че  не си спомням "репертуара" ,  който съм изпълнила. Спомням си,  че ми донесе детска ютия, комплект на чичо доктор..Спомням си играчките на елхата, които ужасно много внимавах да не счупя и винаги чупех...спомням си един бял,  красив лебед направен като от захар-той доста годинки оцеля, дори и с липсващи парчета...Спомням си , че на следващата година Дядо Мраз не дойде и аз попитах майка и татко защо? Бил мнооого зает...А после пак дойде-в детската градина и ми динесе ски! Имам снимки от тогава, със ските и с една щастлива усмивка- аз и Дядо Мраз, който не ме беше забравил и пак беше дошъл...Дълго вярвах в него, не помня кога съм разбрала,  че той няма да идва повече да ме види....Оказа се , че онзи първи Дядо Мраз е бил "дегизираната" ми баба, която винаги си умираше от смях,  когато си спомняше за случката.. Казваше, нещо което не  си спомням. Попитала съм - "Дядо Мраз ти защо имаш като на баба чехлите?", гледала съм с ококорени очи, а тя се е мъчила да не се разсмее под брадата от памук...Важното е , че не съм разбрала истината и много години продължавах да вярвам...Обичам Коледа заради спомени като този, и всяка година добавям по някой нов- това е Коледа за мен, един ден в годината аз си спомням, и тези спомени са топли, мили, обичани...Уютно ми е. Всички хора,  които ме обичат и които аз обичам сме отново заедно, дори и някои от тях да са тук само в спомените ми - за един ден те оживяват, сигурна съм в това  и като ангели идват и са там на масата с нас...Това е Коледа за мен - празник на рода, на предците, на дома, на онази любов, която знаеш със сигурност , че съществува и винаги ще бъде...Независимо дали на масата до вас има един човек, приятел, майка, скитник, случаен познат останал сам тази вечер, представете си за миг , спомнете си и дайте мъничко любов дори и само сега, дайте топлота , сигурност, усмивка и истинска Коледа поне за един ден, поне на един човек...Весела Коледа и много хубави коледни спомени за напред на всички от мен!!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Ако ви се говори, тук е мястото! Можете да си останете Анонимни, няма проблем!